Mælk om natten - 11 mdr.

22. august 2018

Alder:
11 mdr.

Mælk om natten - 11 mdr.

Kære Helen!

Jeg har en søn på snart 12 mdr (næste uge), som drikker rigtig meget mælk om natten.

Han har hele tiden været en stor og høj dreng og spist godt. Det gør han stadig. Han får 6-7 måltider om dagen (morgenmad, formiddagsmad, frokost, 2x eftermiddagsmad, aftensmad og godnatgrød), og spiser rigtig godt til dem alle. Han drikker meget vand i løbet af dagen.

Han vågner ca. kl 6, sover en enkelt lur kl. 11 (ca. 1,5-2 timer) og sover omkring kl 19-19.30.

Han er glad og nem igennem dagen og det tager 5-10 minutter at putte ham i hans egen seng på vores soveværelse - det er jo rigtig dejligt.

Han er startet i en rigtig god dagpleje (med kun 2 andre børn) for 3 uger siden og har ikke haft nogen reaktion herpå.

Mit spørgsmål drejer sig om hans nat-drikkeri. Jeg har endnu ikke fået mere end 3 timers ...

Annonce

... sammenhængende søvn det sidste år :(
Min søn har altid drukket meget mælk om natten (stoppede med at amme, da han var 8 mdr). Han drikker lige nu en godnatflaske og vågner så 3-4 gange i løbet af natten og drikker her 2 store flasker (ca. 500 ml).

Jeg forsøgte for 2 mdr siden at stoppe hans nat-drikkeri. Jeg forsøgte at give ham vand, tage flasken fra ham efter en enkelt tår eller nusse ham og give sut. Alle metoder resulterede i gråd og meget lange vågenperioder om natten. Efter en måneds tid uden søvn gav jeg op.

Jeg tror desværre han bruger mælken som søvn-association, når han vågner lidt op. Han er ikke knyttet til en bamse eller lignende.

Har du nogen forslag til, hvordan jeg kan forsøge igen at stoppe hans nat-drikkeri? Og tror du han er sulten? Jeg synes, han spiser helt utroligt meget mad!

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre