Brev:
Mælk om natten - 11 mdr.
22. august 2018
Alder:
11 mdr.
Mælk om natten - 11 mdr.
Kære Helen!
Jeg har en søn på snart 12 mdr (næste uge), som drikker rigtig meget mælk om natten.
Han har hele tiden været en stor og høj dreng og spist godt. Det gør han stadig. Han får 6-7 måltider om dagen (morgenmad, formiddagsmad, frokost, 2x eftermiddagsmad, aftensmad og godnatgrød), og spiser rigtig godt til dem alle. Han drikker meget vand i løbet af dagen.
Han vågner ca. kl 6, sover en enkelt lur kl. 11 (ca. 1,5-2 timer) og sover omkring kl 19-19.30.
Han er glad og nem igennem dagen og det tager 5-10 minutter at putte ham i hans egen seng på vores soveværelse - det er jo rigtig dejligt.
Han er startet i en rigtig god dagpleje (med kun 2 andre børn) for 3 uger siden og har ikke haft nogen reaktion herpå.
Mit spørgsmål drejer sig om hans nat-drikkeri. Jeg har endnu ikke fået mere end 3 timers sammenhængende søvn det sidste år :(
Min søn har altid drukket meget mælk om natten (stoppede med at amme, da han var 8 mdr). Han drikker lige nu en godnatflaske og vågner så 3-4 gange i løbet af natten og drikker her 2 store flasker (ca. 500 ml).
Jeg forsøgte for 2 mdr siden at stoppe hans nat-drikkeri. Jeg forsøgte at give ham vand, tage flasken fra ham efter en enkelt tår eller nusse ham og give sut. Alle metoder resulterede i gråd og meget lange vågenperioder om natten. Efter en måneds tid uden søvn gav jeg op.
Jeg tror desværre han bruger mælken som søvn-association, når han vågner lidt op. Han er ikke knyttet til en bamse eller lignende.
Har du nogen forslag til, hvordan jeg kan forsøge igen at stoppe hans nat-drikkeri? Og tror du han er sulten? Jeg synes, han spiser helt utroligt meget mad!
Hilsen